Офіційний веб-сайт Буської районної державної адміністрації Львівської області - Економіка - Стратегія розвитку Буського району до 2015 року
  
Інформаційні ресурси  
Координаційний центр
Буська районна рада
Районний часопис
Буське районне радіомовлення


Ми у Facebook
 
Інформація  
+ Буська РДА
+ Про Буський район
+ Інвестиційна діяльність
+ Пропозиції інвесторам
+ Керівні документи
+ Проекти розпоряджень, які підлягають оприлюдненню
+ Розпорядження
+ Розпорядження, зареєстровані управлінням юстиції
+ Доступ до публічної інформації
+ Запобігання проявам корупції
+ Проект «Місцевий розвиток орієнтований на громаду - ІІ»
+ Пільгове іпотечне кредитування
+ ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ
+ Очищення влади
+ Збройні Сили України
+ ІНФОРМАЦІЯ
+ Місцеві вибори 2015
+ Управління Держспоживслужби
 
Розділи  
 -  Економіка
+ Сільське господарство
+ Управління соціального захисту
+ Служба у справах дітей Буської РДА
+ Архітектура
+ Культура
+ Освіта
+ Охорона здоров'я
+ Територіальний центр
+ Центр зайнятості
+ Регуляторна політика
+ Центр надання адміністративних послуг
+ Управління Держспоживслужби
+ Фінансове управління
+  Відділ статистики
+ Громадська рада
+ Відділ ведення Державного реєстру виборців
+ Відділ державної реєстрації
+ Паспорти бюджетних програм
+ Звернення громадян
+ Громадянське суспільство
+ Релігія
+ Туризм
+ Державна інспекція з питань праці
+ Планові перевірки
+ Моніторинг регіональних цін
+ Для багатодітних сімей
+ Громадське обговорення
+ ІНФОРМАЦІЯ для ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ
+ Туристична привабливість
+ Енергозбереження
+ Децентралізація влади
+ Об'єднані територіальні громади
+ Законодавчі акти
+ Управління Пенсійного фонду
+  Оголошення
 
Календар подій  

 
Лічильник  

 1528768 всього

 32 зараз на сайті

 
Сервіс  
Написати для admin  Зворотний зв'язок
Додати  Додати у вибране
Рекомендувати цей сайт другові  Рекомендувати другові
Мобільна версія   Мобільна версія
 
  Економіка - Стратегія розвитку Буського району до 2015 року  
 


                Буська районна державна адміністрація

 

 

 

 

Стратегія   розвитку
Буського   району
до 2015 року

 

          

 

  

 

 

                                                       Буськ -2007

 

ЗМІСТ

 

 

 

Загальна частина.                                                                                     3

 

І. Тенденції соціально-економічного розвитку                                 4

1.          Загальна характеристика соціально-економічного                   

            становища та економічний потенціал району.

2.  Людські ресурси.                                                                           10

 

  ІІ. Мета, цілі та стратегічні завдання стратегії розвитку                     11

    Буського району.

 

Основні прогнозні показники соціально-економічного                     21

розвитку Буського району на середньостроковий період

до 2015 року

 

 

 

 

Загальна частина

 

 

 

В стратегії розвитку Буського району сформульовано нові шляхи розвитку, окреслено майбутні можливі досягнення району з врахуванням його потенціалу. Водночас стратегія дає органам влади основу для конкретних дій на виконання накреслених цілей і прийняття відповідних рішень.

Така спрямованість розвитку потребує нових підходів до використання економічного, людського та природно-ресурсного потенціалу регіонів , що забезпечить досягнення якісно нового рівня ефективності і конкурентноспроможності економіки та життя населення.

Стратегія розвитку Буського району до 2015 року розроблена відповідно до чинного законодавства України з урахуванням Стратегії розвитку Львівщини до 2015 року.

 

 

І. Тенденції соціально-економічного розвитку

 

 

3.     Загальна характеристика соціально-економічного становища

та економічний потенціал району

 

 

Протягом останніх років досягнуто незаперечних позитивних зрушень в економічному та соціального розвитку Буського району. Зросли обсяги промислового та сільськогосподарського виробництва, активізувались інвестиційні процеси, збільшились надходження до бюджетів усіх рівнів. А це, в свою чергу, зумовило збільшення середньомісячної заробітної плати, зменшення чисельності безробітних та підвищення рівня життя населення.

         Промисловий комплекс району є визначальним у сфері матеріального виробництва і представлений різноманітними  сферами діяльності,  частка якого у загально - районному валовому випуску продукції складає понад третину.

          В промисловості працює 17 підприємств, на яких зайнято більше 1,5 тис. працюючих.

На протязі 2006 року  забезпечено позитивну динаміку зростання обсягів виробництва промислової продукції і на кінець 2006 року приріст обсягів виробництва склав 36,6% .

Основні види промислової продукції, які виробляються у районі: плодоовочеві та м”ясні консервні вироби, спирт – ректифікат, пиво, комбікорми, тверді сири, хлібобулочні вироби, мінеральні води, безалкогольні напої, яблучний концентрат, оцет, скловироби, різноманітні види меблів, дробильні машини по переробці відходів з деревини та інш., пружинні блоки до меблів.

На сьогодні найбільшими підприємствами промисловості є:   Сторонибабський спиртзавод,  СП „Олнова”, ВАТ „ Буський консервний завод”, ЗАТ «Бусол”, Філія ТзОВ “Буський завод скловиробів”.  Ці підприємства в поточному році вагомо збільшили обсяги промислового виробництва за рахунок  модернізації технологічного обладнання та розширення ринків збуту як в Україні так і за її межами.

               В галузі сільського господарства запровадження комплексних підходів у господарюванні, мінімізація негативних тенденцій дозволила АПК утримати позитивні тенденції.

Спеціалізація сільського господарства району  - це вирощування зернових і технічних культур   та  м”ясо-молочне  тваринництво і птахівництво.

Наш район характеризується сприятливими кліматичними та природними умовами для одержання високих  урожаїв всіх сільськогосподарських культур.

         Підтвердженням цього є те, що обсяг валового виробництва в галузі у 2006 році досяг 139 млн.грн. і порівняно до обсягів 2005 року зріс на 10,6 млн.грн. або 8,3 %.

В  галузі сільського господарства  працює  25 сільськогосподарських підприємств, 57 фермерське господарство та 15,2 тис. особистих підсобних господарств  населення .

В галузі  рослинництва у 2006 році намітилась тенденція до збільшення виробництва цукрових буряків, картоплі та овочів.

          В галузі  тваринництва – збільшення  виробництва м”яса, яєць.

Одним із шляхів зростання виробництва продукції сільського господарства є не тільки  дотування галузі тваринництва зі сторони держави, але і велика увага із сторони органів влади щодо впровадженням інвестицій в агропромисловий комплекс району.

         В районі на протязі останніх років  велика увага приділяється впровадженням інвестицій в агропромисловий комплекс району, зокрема, за участю іноземних та вітчизняних інвесторів здійснюється ряд інвестиційних проектів, а саме:

-         ТзОВ «Барком» - вирощуванням свиней в с.Ожидів,

-          ПП «ВОКС-ЛВ» займається вирощування птиці бройлера;

-          у с.Переволочно на базі СТзОВ «Перемога» ТзОВ «Галич-Агро» розпочато реконструкцію старих тваринницьких приміщень на безприв’язну систему утримання молочного стада в кількості 498 гол та будівництво нового молочного блоку з доїльною установкою «Ялинка», підприємство планує також  виробництво власних кормів.

-          ПП «Лендком-Юкрейн» - сільськогосподарське підприємство по вирощуванню ріпаку та зернових культур, інвестор даного проекту – іноземні інвестиції з Англії.

-         фермерське господарство «Агро-Буг» с.Ленарівка  буде  займаєтьсь вирощуванням свиней.

         Впровадження нових інвестицій у агропромисловий комплекс району дасть можливість задіяти вільні виробничі площі, створити нові робочі місця, збільшити надходження у бюджет.

 

         Залучення  прямих  іноземних  інвестицій  є важливою складовою  соціально - економічного розвитку  району. Велике  значення  має активізація  інвестиційної діяльності, яка позитивно впливає  на прискорення темпів  економічного зростання .

     Обсяг прямих іноземних інвестицій у Буський район станом на 1.01.2007 р. становить 556,8 тис. дол. США, частка в загальному обсязі інвестицій в області становить – 0,1.

Щороку зростає зовнішньоторговельний оборот, розвивається мережа іноземних партнерів. Якісна структура імпорту носить сировинний характер, в той час коли з району все більше вивозиться готових товарів.

Залученню  інвестицій сприяє  проведення  щорічних   Інвестиційних  ярмарків та економічних форумів, що проходять  у  Львові, і розповсюдження ( в тому числі розміщення на веб сайті Буського району)інформації про  різні  аспекти діяльності  Буського району та зручне  його географічне розташування .

 

У 2006 році за рахунок усіх джерел фінансування інвестиції в основний капітал  склали 36,5 млн. грн.

 Із загального обсягу інвестицій за рахунок коштів Державного  і місцевого бюджетів  в район надійшло 8 млн. 690 тис. грн. інвестицій, які вкладені як  у соціальну  сферу, так  і  у  виробничу.

У  сфері  будівництва основна  увага приділялась   завершенню будівництва розпочатих об”єктів соціальної сфери та проведенню  їх капітальних ремонтів,  продовженню газифікації населених пунктів району.

 

             Сфера внутрішньої торгівлі та громадського харчування є важливою складовою внутрішнього ринку і відіграє значну роль у формуванні загального економічного потенціалу району.

     На території району споживчий ринок представлений 134 закладами стаціонарної роздрібної торгівлі, 3 закладами гуртової торгівлі, 59 – громадського харчування та 4 ринками. Кожний третій із  зареєстрованих суб”єктів підприємницької діяльності обирає вид діяльності – торгівельну.       

      Торгівельною діяльністю займаються переважна більшість представників малого бізнесу - приватні підприємці , які надають свої послуги через магазини, торгівельні повільони . В останні роки розвивається мережа супермаркетів та торгівельних центрів , зокрема „РІО - міст” , „ Марта Маркет „ , гуртівня ПП „Воланд”.

        Поряд з торгівельною мережею розвивалась ринкова торгівля .В районі функціонує 4 ринки. Позитивною тенденцією їхнього розвитку є поступове перетворення в торговельні сервісні комплекси, такі як КП „Галвет”, ТОВ „Виробничник”.

         Сфера послуг також приваблює підприємців. Особлива активність помітна у сфері громадського харчування (бари, кафе, ресторани) , ремонту автомобілів (станцій технічного обслуговування) , перукарських послуг, транспортних перевезень пасажирів та інш. 

 

Розвиток підприємництва у районі характеризується подальшим створенням малих підприємств та розширенням сфери їх діяльності.

В районі діє понад 1461  суб’єктів малого підприємництва – юридичних та фізичних осіб, в тому числі 184 малих підприємств – юридичних осіб та 1277 приватних підприємців – фізичних осіб. Кількість суб’єктів малого бізнесу зросла на 13,8%, в тому числі малих підприємств – на 3,4%, підприємців – фізичних осіб – на 16%.

В середньому на 10 тис. наявного населення припадає 39 малих підприємств, частка яких у загальних обсягах виробництва продукції ( виконаних робіт та наданих послуг)  займає 28%.

 Внески підприємців, зайнятих в малому бізнесі, складають біля 50% надходжень до Зведеного бюджету району.

В секторі малого бізнесу працює більше 4,0 тис. осіб, в тому числі на малих підприємствах зайнято понад 2,0 тис. працівників.

З метою створення сприятливого підприємницького та інвестиційного клімату прийнята та реалізується Регіональна програма розвитку малого підприємництва у Буському районі .

На виконання заходів Регіональної програми у 2006 р. з районного  бюджету було виділено 8,7тис. грн.

Окрім цоьго, з метою надання фінансової допомоги у веденні бізнесу роботодавцям надаються дотації на створення додаткових робочих місць, за рахунок чого суб”єктам підприємницької діяльності відшкодовуються витрати на заробітну плату.        Для започаткування підприємницької діяльності  безробітним надаються одноразові виплати допомоги з безробіття.

Забезпечуються вимоги чинного законодавства щодо засад державного регулювання підприємницької діяльності. Зокрема, проводиться робота з планування діяльності щодо підготовки проектів регуляторних актів,  запроваджено процедуру погодження  проектів регуляторних актів, проводиться аналіз їх регуляторного впливу та заходи з відстеження результативності, залучені до цього процесу підприємці.

В районі успішно працює Єдиний реєстраційний офіс - це дозволяє підприємцям суттєво скоротити термін постановки на облік та отримання відповідних документів при започаткуванні власної справи.

Для сприяння розвиткові підприємництва, зменшення часових та інших витрат суб”єктів підприємницької діяльності під час проходження ними процедур дозвільного характеру, необхідних, згідно з чинним законодавством, для започаткування та здійснення господарської діяльності прийнято розпорядження голови районної державної адміністрації за № 381  від 15 серпня 2005 року „ Про організацію проходження суб”єктами підприємницької діяльності дозвільно-погоджувальних процедур та отримання консультаційно-інформаційних послуг за принципом „єдиного дозвільного офісу”. Щосереди в райдержадміністрації засідає Рада „ Єдиного дозвільного  офісу”, де підприємці  отримують інформації, роз’яснення, консультації з питань отримання документів  дозвільного характеру.  

Створено та функціонує Громадська приймальна та  “гаряча лінія” підприємців району , інформаційно-ресурсний центр сприяння розвитку підприємництва райдержадміністрації.

     

Надзвичайно важливою ділянкою роботи є освітянська галузь.

  Освіта та наука в добу глобалізації та високих технологій є головним чинником соціальної стабільності,економічного добробуту країни, її конкурентноздатності та національної безпеки. Особливість освітньої політики полягає в тому , що вона органічно поєднює в собі політичні, соціально-економічні і власне освітні аспекти.

          Такий підхід до освіти дає можливість в повній мірі виконувати Указ президента Віктора Ющенка “ Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні”.

         У районі успішно впроваджується перехід на 12-ти річне навчання.  Всі учні початкових класів безоплатно харчуються у школах. Успішно здійснюється перехід до сучасних інформаційних і комутаційних технологій навчання.  У 12-ти із 16 шкіл  І –ІІІ ступенів забезпечені сучасними комп’ютерними класами. На вісім старшокласників припадає 1 компю”тер.

         Мережа шкіл у районі відповідає потребам населення району. Всі учні, які проживають на відстані більше 3 – х кілометрів, підвозяться до школи шкільними  або  рейсовими автобусами.

 У 48  школах району  працює 780 педагогів , які навчають  6795 учні.

          Створення належної матеріально-технічної бази шкіл, кадрового забезпечення, комп’ютеризації, оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів дасть можливість зупинити негативні процеси у соціальній сфері села, створити у сільській місцевості належні умови для здобуття учнями якісної повної загальної середньої освіти.

 

Туризм, як вид економічної діяльності, посідає дедалі важливіше місце як в житті області, так і району. Розвиток туризму може стати вагомим чинником зростання зайнятості, а охорона культурної спадщини сприятиме зростанню престижу регіональної особливості району.

Буський район є інвестиційно привабливий завдяки вигідному географічному положенню, транспортному та рекреаційному потенціалу.

 

Через  територію району проходить міжнародна залізнична магістраль до столиць багатьох європейських держав. Автотраса Київ – Чоп пролягає біля перлини області – Олеський замок (14 – 17 ст.), який користується великою популярністю серед туристів і входить до найвідомішого туристичного маршруту “Золота підкова Львівщини” (об’єднює Олеський, Золочівський, Підгорецький та Свірський замки). Поєднання автотраси Київ – Чоп та популярного туристичного маршруту дає можливості для розвитку туристичної інфраструктури та розвитку підприємницької діяльності у районі. 

Крім Олеського замку, відомими пам”ятками архітектури є: костели капуцинів з келіями 1788 р. та св. Йосифа 15 ст ( смт. Олесько), замок графа Бадені ( м. Буськ), церква св. Михайла 1697р. та Собор Пресвятої Богородиці – 1750 рік ( с.Кути), церква Введення в храм Пресвятої Богородиці – 1754 р.( с.Переволочне), церква св. Пророка Іллі – 1750 рік ( смт. Красне), костел Воздвиження Чесного Хреста - 1744 р.( с.Новий Милятин), церква Вознесіння – 1680 р. ( с. Волиця Деревлянська).

     Район багатий унікальними родовищами мінеральних вод: Милятинська сірководнева вода, на базі якої можна розвинути санаторно-курортний комплекс.

Окрім цього:

-         Олеська мінеральна вода – природно – лікувальна столова вода   (сульфатна кальцієво-магнієва);

-         Куткірська – природно – лікувальна столова вода ( хлоридно -гідрокарбонатна-натрієва);

-         Соколівська мінеральна вода - природно – лікувальна столова вода.

Одеським інститутом НДІ медичної реабілітації та курортології дані води рекомендовано вживати при захворюваннях шлунку, печінки, жовчовивідних шляхів та інш.

Упродовж останніх років спостерігається активізація готельного бізнесу. На даний час на території району працює 4 готелі, планується відкриття костелу, що дасть можливість обслуговувати туристів на вищому рівні.

 

4.    Людські ресурси

  

 

Демографічна ситуація. Станом на  1  січня 2006 року в  районі проживало 47754 осіб, або 1,9% від загальної кількості населення в  області. На кожний квадратний  кілометр припадає  55 осіб. У 2006  році за  рахунок природного і  міграційного скорочення населення зменшилося на 624 особи. За це й же період у Буському районі народилося 529 дітей, померло 858осіб. Внаслідок чого відбулося природне скорочення населення на 329 осіб, а  міграційне скорочення склало 295 осіб.

            Відносно 2005 року показник абсолютного природного скорочення населення зменшився на 13,2%. Це зумовило зростання кількості народжених на 5,6% ( на 28 осіб) та зменшення кількості померлих на 2, 5%  ( на 22 особи). На кожну 1000 осіб населення у 2006 році народилося 11 немовлят, що більше на 6,7% відносно 2005 року.

            За 2006 рік рівень смертності у районі порівняно з 2005 роком знизився з 18,1 до 17,8 померлих на 1000 немовлят.

 

       Зайнятість і ринок праці.  На  обліку  в  державній службі зайнятості на 1 січня 2007 року перебувало 938 осіб, незайнятих трудовою діяльністю. Серед зазначеної категорії громадян 96,5% мали офіційний статус безробітних.  Кількість зареєстрованих безробітних станом на 1 січня становила 905 осіб і порівняно з відповідною датою минулого року зменшилася на 18%.

            У загальній чисельності безробітних більшу  половину (56%) складають жінки. Залишається  складною проблема працевлаштування молоді: на кінець грудня 2006 року на обліку перебувало 314 безробітних осіб у віці до 35 років.

            Рівень зареєстрованого безробіття  на 1 січня 2006 року становив 3,3 %. За  сприяння державної служби зайнятості  працевлаштовано 1055 осіб, залучено до громадських робіт 380 осіб, охоплено профнавчанням 169 осіб. Працевлаштовано на додаткові робочі місця, що створені за рахунок дотації роботодавцям, 37 осіб. Надано  32 одноразових виплат допомоги з безробіття для  організації безробітними підприємницької діяльності.

             Упродовж 2006 року  в районі  створено 1333 нових  робочих місць, що становить 119 % річного завдання.

 

ІІ. Мета, цілі та стратегічні завдання стратегії розвитку Буського району

 

Місією стратегії є підвищення якості життя теперішнього та прийдешнього поколінь – мешканців Бузеччини, створення умов для їх самореалізації та розвитку.

 

Мешканці району матимуть широкі можливості для успішної реалізації професійних, освітньо-культурних та духовних сподівань, ефективну систему охорони здоров’я та соціальних послуг, проживатимуть в екологічно чистому середовищі та демократичному суспільстві.

 

Головним чинником та основою реалізації Стратегії є сталий та збалансований економічний розвиток як передумова збільшення доходів населення та забезпечення соціальних гарантій, підвищення якості послуг та покращення довкілля, а також генерування та впровадженя нових ідей та проектів розвитку.

 

Перш, ніж надавати матеріальні блага, їх необхідно створити.

 

Цей постулат є визначальним принципом Стратегії і відображається у її стратегічних й операційних цілях, а також завданнях. Стратегічні цілі підпорядковані місії Стратегії і спрямовані на підтримку творчої та підприємницької ініціативи.

 

Якщо на усіх рівнях, від національного до місцевого, будуть створені умови, які відкривають нові можливості для особистого розвитку людини, - мешканці зможуть самостійно нести відповідальність за власний добробут та розвиток.

 

Головним завданням Стратегії загалом та її цілей зокрема є створення таких можливостей для мешканців, організацій і підприємств району, внутрішніх і зовнішніх інвесторів, які дадуть їм змогу реалізовувати власні інтереси, створити високооплачувані робочі місця, отримати доходи та допомогти наповнити бюджет.

 

Тільки вільна ринкова конкуренція та приватне підприємництво є надійним інструментом реалізації мети. Роль влади – створити умови для ринкової конкуренції та захистити соціально вразливі верстви населення

 

  

Реалізація стратегії забезпечить:

·        Зменшення безробіття й підвищення рівня зайнятості населення;

·        Збільшення доходів населення і його купівельної спроможності, що в свою чергу приведе до підвищення рівня життя та стандартів проживання;

·        Збільшення надходжень до місцевих бюджетів і спроможності фінансувати регіональні та місцеві соціальні програми;

·        Покрашення умов особистого розвитку, що стимулюватиме людей жити й працювати у регіоні, а не емігрувати за кордон;

·        Зменшення соціальної напруги в суспільстві й збільшення довіри громадян до  регіональних і місцевих органів влади.

 

 

СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 1: Буський район – регіон сталого економічного та  підприємницького розвитку.

Трансформаційні процеси в Україні, сформувавши основу для поступального економічного зростання, не змогли забезпечити достойний рівень добробуту громадян. Необхідність покрашення житлових умов населення, курс на поглиблення інтеграції в світову економіку вимагає розбудови нової економіки на базі сучасних соціально-економічних інструментів та технологій. Економічний розвиток в умовах соціально орієнтованої ринкової економіки є результатом поєднання визначальних чинників - приватної підприємницької ініціативи та вільної ринкової конкуренції між суб\'єктами господарювання. Забезпечити поштовх для їх розвитку стає однією з найважливіших передумов економічного зростання.

Районна влада у партнерстві із місцевим самоврядуванням,  громадськими організаціями, наукою та бізнесом створять умови для швидкого розвитку та зростання підприємництва, залучення внутрішніх та зовнішніх інвестицій.

 

Операційна піль 1.1.   Створення   сприятливих   умов для   розвитку   вільної конкуренції та модернізації сучасних економічних структур в районі

Передумови: Позитивні результати та тенденції економічного розвитку останніх років,  висока підприємницька активність населення, регіональні особливості та ресурсний потенціал стимулювали формування сучасної структури економіки району.  Це дає можливість Бузеччині стати одним із регіонів стабільного та прискореного економічного розвитку, сектором економічного росту.

Завдання:

1.1.1. Розвивати інфраструктуру підтримки підприємств малого та середнього бізнесу шляхом підтримки існуючих агенцій та організацій, а також стимулювання появи нових.

1.1.2.    Розробити   і  впровадити  програми  розвитку  територій  в  сільській  місцевості,  зокрема, шляхом вдосконалення ринкової інфраструктури та підтримки підприємництва на селі.

1.1.3.   Забезпечити розвиток реального сектора економіки, реструктуризацію та модернізацію основних виробничих фондів базових галузей головним чином за рахунок впровадження у виробництво наукових, енергозберігаючих технологій. 

 

Операційна ціль 1.2.  Забезпечення  сприятливих  умов для  створення  нових фірм і залучення зовнішнього капіталу та інвестицій.

Передумови: Бузеччина в останні роки активно нарощує інвестиційний потенціал. Створюються нові виробництва та фірми, в тому числі з іноземним капіталом. Покращується структура капіталовкладень.

Район має шанси стати важливим осередком прямих іноземних інвестицій та нових конкурентних компаній. Їх ріст стимулюватиметься ресурсним потенціалом, досягнутим рівнем економічного розвитку та прикордонним розташуванням. Для цього необхідно усунути перешкоди інституційного та регуляторного характеру, зміцнити ринкові відносини та реалізувати активну маркетингову стратегію по залученню інвестицій.

Завдання:                                                                                                                     

1.2.1.    Створити   при   районній   адміністрації  "єдиний   офіс"   обслуговування   інвесторів,   який надаватиме   допомогу   потенційним   інвесторам   у   процесі   створення   (чи   придбання) підприємства.    Працівники   цієї   структури   повинні    володіти   іноземними   мовами   та необхідними знаннями щодо процесу здійснення інвестицій.

1.2.2. Постійно вдосконалювати систему надання інформації про ділові й інвестиційні можливості регіону,  яка охопить інформацію про наявні земельні ділянки, підприємства, що шукають інвестиції, можливості фінансування тощо.

1.2.3. Ініціювати створення бізнес-інкубаторів. Надати допомогу органам місцевого самоврядування  у стимулюванні підприємництва на місцевому рівні.

1.2.4. Посилити кооперацію з місцевими банками і фінансовими установами з метою розробки нових програм розвитку і реструктуризації пріоритетних секторів регіональної економіки.

1.2.7. Поширювати інформацію про ділові й інвестиційні можливості за допомогою всіх наявних каналів промоції і обміну інформацією (особливо Інтернету).   

                  .                          

Операційна ціль 1.3.  Розвиток сучасної інфраструктури.                                          

Передумови: Бузеччина має ще слабо розвинуту інфраструктуру. Існуюча інфраструктура не відповідає стандартам сучасної економіки. Особливо це стосується сфери комунальних послуг та якості доріг. Необхідні радикальні рішення та значні ресурси для виправлення ситуації.

Завдання:

1.3.1.    Підвищити якість транспортної інфраструктури.

1.3.2. Сприяти впровадженню програм підтримки інвесторів шляхом забезпечення їх необхідною інфраструктурою.

1 3.3. Впровадити житлово-комунальну реформу, що забезпечить демонополізацію, конкуренцію та розвиток галузі, проведення нової тарифної політики та захист споживачів послуг.

1.3.4. Сприяти вдосконаленню інформаційної і телекомунікаційної інфраструктури та її подальшому розвитку.

 

Операційна ціль 1.4. Розвиток людського та соціального потенціалу Передумови: Демографічні зміни, які відбулися впродовж останнього десятиріччя, є несприятливими щодо розвитку район  і характеризуються зростанням смертності осіб у продуктивному віці, скороченням середньої тривалості життя, зменшенням природного  приросту. Зростає загальна захворюваність населення.

         Для поліпшення ситуації необхідно передбачити розвиток галузі охорони здоров”я через підтримку і розвиток медичних закладів сучасними технологіями.

Завдання:  

4.4.1. Забезпечити виконання програм постійного оновлення закладів охорони  здоров”я сучасною апаратурою, зокремаультразвуковою, ендоскопічною, рентгенологічною  апаратурою, пересувними стоматологічними кабінетами, а також кювез (інкубатор для недоношених дітей), апарат штучної вентиляції легень для дітей та реанімаційний столик.

4.4.2. Удосконалювати систему сімейної медицини та охорони материнства і дитинства, забезпечити їх кваліфікованими медичними кадрами, відповідним обладнанням, умовами для роботи і проживання.

4.4.3. Активізувати профілактичну роботу серед населення, пропагувати здоровий спосіб життя для попередження виникнення хронічних хвороб, зокрема, серцево судинної системи та онкологічних захворювань.

4.4.4. Забезпечити необхідним обладнанням сільські лікарські амбулаторії та фельдшерсько-акушерські пункти .

4.4.5. Сприяти впровадженню програм загальнообов”язкового медичного страхування населення району.

4.4.6.  Підтримувати місцеві ініціативи реформування системи соціальних послуг з метою переходу їх на економічну основу, впроваджувати інституційні зміни без зниження якості послуг.

 

Операційна ціль 1.5. Розвиток освіти                                                                                                         

             Надзвичайно важливою ділянкою роботи є освітянська галузь.

  Освіта та наука в добу глобалізації та високих технологій є головним чинником соціальної стабільності, економічного добробуту країни, її конкурентноздатності та національної безпеки. Особливість освітньої політики полягає в тому , що вона органічно поєднює в собі політичні, соціально-економічні і власне освітні аспекти.

          Завдання:

1.5.1. Сприяти реалізації програми комп”ютеризації шкіл. Забезпечення якісних та привабливих умов навчання через наповнення освітнього середовища всіх навчальних закладів належними навчальними комп”ютерними комплексами з доступом до Інтернету.

1.5.2. Наповнення матеріальної бази загальноосвітніх закладів сучасним обладнанням, меблями, унаочненням, навчальною та методичною літературою, сучасним лабораторним обладнанням і мультимедійними засобами навчання.

1.5.3. Сприяння розвитку обдарованих та талановитих дітей посередництвом залучення їх до мистецьких дитячих об”єднань.

1.5.4.  Сприяти впровадженню у практику закладів освіти сучасних навчальних програм, зорієнтованих на розвиток громадянських, мовних, комунікаційних та інших життєвих навичок і цінностей, необхідних для успішного розвитку особистості в умовах сучасного ринку праці.

 

Операційна ціль 1.6. Розвиток фізичної культури і спорту – це здоровя людини.

Передумови: Останнім часом спостерігається тенденція старіння населення району, погіршується здоровя. Основна причина цього – зміні форм, методів способів сучасної молодої людини до переходу на малорухливий спосіб життя. Основним завданням має стати не лікування хвороб, а боротьба за здоровя шляхом  ведення здорового способу життя, заняття фізкультурою та спортом.

Завдання:

1.6.1. Розширити мережу спортивних майданчиків в кожному селі, спортивних комплексів, басейнів тощо.

1.2.2.  Сприяти розвитку секцій здоров”я для всіх верств населення.

1.6.3.  Проводити роз’яснювальну роботу через ЗМІ району.

1.6.4. Запровадити систему фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів за участю всіх груп населення з врахуванням традицій, інтересів і специфіки виробництва.

1.6.5. Розробити програму короткочасного навчання дітей основним елементам пріоритетних видів спорту з впровадженням інноваційних форм співпраці дошкільних ц загальноосвітніх навчальних закладів з дитячо-юнацькими спортивними школами для проведення зазначеного навчання та відбору найбільш обдарованих дітей для системи дитячо-юнацького спорту.

1.6.4. Розвивати молодіжний шкільний туризм по вивченню історичних місць району та області.

 

 

Операційна ціль 1.7. Соціальний захист людей похилого віку, які потребують стороннього догляду,  та дітей-сиріт, інвалідів,   інших   осіб,   які потребують піклування.

Передумови: З року в рік зростає кількість  дітей-сиріт, інвалідів,   інших   осіб,   які потребують піклування, а також осіб, які через свої фізичні або інші вади обмежені в реалізації своїх прав та законних інтересів.

Завдання:

1.7.1. Забезпечувати соціальні гарантії громадян згідно державних програм.

1.7.2. Запровадити програму „Соціальне житло” з метою надання його потребуючим.

1.7.3. Сприяти роботі  благодійного фонду  „Добре серце” з метою надання медичної допомоги, фінансової, матеріальної, моральної та іншої допомоги інвалідам, хворим та соціально  незахищеним  верствам   населення,   сприяння  розповсюдженню сучасних християнських цілей, ідей милосердя і добродійництва..

1.7.4. Сприяти прийомним сімям, які виховують сиріт.

1.7.5. Забезпечення соціального супроводу прийомної сім”ї та дитячого будинку сімейного типу.

1.7.6 Забезпечення функціонування студентської соціальної служби при Олеському ліцеї.

 

 

 

 СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 2: Налагодження зв”язків та співпраця із зарубіжними  партнерами

Розширення Європейського Союзу наблизило зовнішні кордони ЄС до Львівської області, в т.ч. до Буського району. Близькість до ЄС відкриє нові можливості для економічного обміну з усією об\'єднаною Європою. Наш  район завдяки своєму розташуванню є важливою транспортною артерією.

Операційна ціль 2.1: Використання переваг розташування з метою забезпечення відкритості і активізації міжнародних контактів району.

Передумови: Геополітичне розташування регіону визначає його майбутнє. Бузеччина може відіграти визначну роль, зважаючи на те, що західні кордони Європейського Союзу наблизились до Львівщини. Економічні контакти Львівщини із Західною і Центральною Європою відносно слабкі, і регіон може і мусить прикласти зусиль до розбудови власних міжнародних зв\'язків.

Завдання:

2.1.1.  Розширити  ярмаркову та виставкову діяльність, активізувати рекламну кампанію ділових можливостей для інвесторів.

2.1.2.        Сприяти налагодженню зв”язків із зарубіжними партнерами.

2.1.3. Сприяти впровадженню програм підтримки інвесторів шляхом забезпечення їх необхідною інфраструктурою.

 

Операційна ціль 2.2: Розвиток співробітництва з .місцевими і регіональними органами влади Польщі, Єврорегіонами, інституціями та підприємствами.

Передумови: Співпраця з польськими організаціями і компаніями може піти на користь економічному і культурному розвитку району. Сьогодні співробітництво необхідно вдосконалювати та розвивати, наповнювати актуальними проектами та ініціативами.

 Завдання:

2 2.1.   Розширювати економічну і культурну співпрацю з регіонами та місцевою владою Польщі.

2.2.2. Підтримувати діяльність єврорегіонів і зміцнювати їх інституційну спроможність.

2.2.3.      Сприяти  розвитку  співпраці  в  сфері  освіти.

 

СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 3: Забезпечення району високоосвідченими кадрами

Населення району має достатньо високий рівень освіти. Але вимоги сучасної відкритої ринкової економіки передбачають зміну структури кваліфікації та навиків спеціалістів, а це в свою чергу вимагає реформи системи освіти та забезпечення діяльності інституцій перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів.

Операційна ціль 3.1:Розвиток системи освіти відповідно до вимог економіки знань

Передумови: Система освіти не є повністю модернізованою і адаптованою до вимог сучасної ринкової економіки; не має в достатній кількості сучасної матеріальної бази, зокрема, комп\'ютерів, сучасних лабораторій та доступу до Інтернету. Особливо це стосується шкільної мережі в сільській місцевості.

Завдання:

3.1.1.  Сприяти   розвитку   навчальних   закладів, налагодити співпрацю шкіл району з закладами, які працюють   в   системі   професійної   освіти, підвищення кваліфікації та перенавчання, зокрема в нових галузях економіки.

3.1.2. Запровадити гнучку систему підвищення кваліфікації та перепідготовки фахівців, що базується на засадах концепції “Освіта впродовж життя”.

3.1.3. У співпраці з  центром   зайнятості,   розробити програми   з   питань   перекваліфікації безробітних і започаткування власної справи. 

3.1.4. Сприяти вдосконаленню роботи навчального закладу професійної освіти, зокрема, щодо підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів підприємств з урахуванням потреб нових галузей економіки району.                                                    3.1.5.     Підтримувати академічні інституції, які працюють на теренах району. 

3.1.6.  Вдосконалити навчальні програми освітніх закладів, наповнивши їх новим змістом, який відповідає потребам різних галузей ринкової економіки відкритого міжнародного регіону, багатого культурними традиціями.

3.1.7.  Вдосконалити якість навчання, особливо в сферах найбільш важливих для пришвидшення модернізації економіки (наприклад, іноземні мови, робота з комп\'ютером, ведення бізнесу та ін.).

3.1.8. Вдосконалити рівень комп\'ютерного та сучасного лабораторного забезпечення навчальних закладів, а також рівень їх доступу до мережі Інтернет.

 

 

Операційна ціль 3.2.: Зростання інноваційного потенціалу економіки району.

Передумови: Прискорений розвиток високотехнологічних виробництв по випуску конкурентоспроможної продукції та формування експортного потенціалу є можливим лише завдяки впровадженню вітчизняних та світових науково-технічних досягнень. Сьогодні в рамках інвестиційних проектів в район переносяться конкурентні виробництва із зарубіжних країн. Більшість конкурентних технологій впроваджуються в галузі сільського господарства, машинобудування. Це дозволяє ефективніше використати кваліфікований виробничий потенціал та наростити його конкурентоспроможність.

Завдання:

3.3.1. Визначити галузі місцевої економіки, які  мають найвищий   інноваційний  потенціал, міжнародну конкурентоспроможність, та запровадити систему надання їм  підтримки у впровадженні нових технологій і розробці інноваційних ідей, шляхом співробітництва з партнерами у сфері досліджень та розвитку.

3.3.2. Розповсюдження інноваційних технологій та інформаційних систем шляхом створення бізнес - інкубатора у районі.

 

 

 

СТРАТЕГІЧНА ЦІЛЬ 4: Буський район – регіон чистого та привабливого НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА, КУЛЬТУРИ, ТУРИЗМУ ТА РЕКРЕАЦІЇ

Бузеччина  - регіон з багатою культурною спадщиною і мальовничою природою. На території районує ряд визначних пам\'яток архітектури. Розвиток туристичної інфраструктури (наметових таборів, недорогих готелів) може збільшити приплив українських і іноземних туристів до регіону. Це збагатить його економіку і підвищить доходи населення. Унікальними є можливості використання джерел мінеральних вод.

Необхідно підтримати зусилля приватних підприємців, які вирішать інвестувати  у туристичний сектор, покращити екологічну ситуацію та зберегти цінну екосистему регіону.

Операційна ціль 4.1: Покращення якості навколишнього середовища регіону, забезпечення його екологічної стабільності.

Передумови: Природне середовище регіону із різноманітним рельєфом, сприятливим кліматом, лісовими масивами, парками, лікувальними мінеральними водами стимулює розвиток туризму та рекреації. Водночас, у регіоні є кілька об”єктів забруднення, які погіршують стан навколишнього середовища і потребують ліквідації  та покращення.

Завдання:

4.1.1.                       Забезпечити повне вивезення отрутохімікатів, які зберігаються на Ожидівському складі.

4.1.2. Провести комплекс заходів по покращенню екологічного стану басейну річки Західний Буг.

4.1.3. Шляхом залучення коштів самооподаткування населення, добровільних пожертвувань як юридичних, так і фізичних осіб , сформувати сільські комунальні служби для забезпечення належного порядку на територіях місцевих рад.

4.1.4. Забезпечити виконання заходів щодо зменшення  промислового та транспортного забруднення.

4.1.5. Надавати підтримку підприємствам в опрацюванні і впровадженні програм зменшення викидів у навколишнє середовище (в повітря, воду, зменшення шуму, тощо), а також рекультивації та реабілітації територій.

4.1.6.   Спрямувати діяльність  на  покращення  екології та  якості  життя  населення  району  (якість  та  забезпеченість населення питною водою, впровадження сучасних технологій переробки сміття, зменшення шуму, тощо).

4.1.7.   Стимулювати   заходи,   спрямовані   на   розробку,   експлуатацію   та   збереження   джерел мінеральних вод в районі.

4.1.8.   Розробити   і   впровадити   програми   енергозбереження   та    інтенсивного    використання відновлювальних джерел енергії.

 

Операційна піль 4.2: Підтримка сучасного і традиційного мистецтва, культурного потенціалу та  традицій району.

Завдання:

4.2.1.   Розвивати  існуючі та створювати  нові  мистецькі  і  культурні  заклади  району  з мстою підвищення їх привабливості.

4.2.2.    Сприяти   організації  культурних  заходів,   які   спрямовані   на   просування української культури на національному рівні (зокрема, української мови, літератури, традицій, мистецтва, національних ремесел).

4.2.3.    Підтримувати  найбільш  активні  громадські організації, які діють у сфері збереження і поширення українських традицій і культури.

4.2.4.   Посилювати взаємозв\'язки з українською діаспорою за кордоном, сприяти збереженню ними їх національних, етнічних і культурних традицій.

4.2.5.           Посилювати взаємозв’язки зі східними регіонами.

4.2.6.           Сприяти своренню на базі районного кінотеатру в м.Буську культурно-мистецького центру для молоді.

 

Операційна    ціль    4.3:     Використання    історичної    спадщини району. Розвиток туристичної інфраструктури.

Передумови: Архітектурні пам’ятки, розташовані у районі, мають високу історичну цінність та повинні залишатись привабливими для туристів. Окрім цього, на території району знаходиться перлина області – Олеський замок (14 – 17 ст.), який користується великою популярністю серед туристів і входить до найвідомішого туристичного маршруту “Золота підкова Львівщини” (об’єднює Олеський, Золочівський, Підгорецький та Свірський замки). Поєднання автотраси Київ – Чоп та популярного туристичного маршруту дає можливості для розвитку туристичної інфраструктури та розвитку підприємницької діяльності у районі. 

Завдання:

4.3.1. Сприяти у проведенні передачі палацу графа Бадені, пам”ятки 18 ст. , у власність громади міста Буська, проведенні реставраційних робіт та організації музейного проекту на базі цього палацу.

4.3.2. Працювати над впровадженням в життя програми збереження історико – культурної спадщини району, об”єктів, які мають історичну цінність і є привабливими для туристів, домогтися виділення коштів для проведення ремонтних та реставраційних робіт, встановлення охоронних таблиць встановленого зразка.

4.3.3. Сприяти у виконанні проекту реконструкції заповідного об”єкту загальнодержавного значення – пам”ятки садово –паркового мистецтва ( парк ім.. Ів. Франка в м. Буську 19 ст. ) .

4.3.4. Спільно з відділом охорони культурної спадщини ОДА провести обстеження будівель, які мають архітектурну та історичну цінність з метою можливого зенесення їх до державного реєстру.

4.3.5. Розробити та впровадити внутрішню та міжнародну промоційну  кампанію історичної спадщини та туристичних можливостей району.

4.3.6. Розширити асортимент туристичних послуг в районі, працювати над впровадженням в життя програми розвитку сільського туризму в районі.


 

Основні прогнозні показники соціально-економічного розвитку Буського району

на середньостроковий період до 2015 року

з/п

Показники

Звіт

Прогноз

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2015

4

Темпи приросту (зниження) обсягів промислової продукції, %до попереднього року

+36,6

+10,3

+8,5

+10,5

+11,0

+15,0

+16,0

5

Валова продукція сільського господарства по всіх категоріях господарств у порівняних цінах 2000 р, млн. грн.

139,0

145,0

155,0

162,0

173,0

184,0

210,0

6

Кількість малих підприємств на 10 тис. наявного населення, одиниць

39

41

43

44

45

47

60

7

Чисельність працюючих на малих підприємствах, тис. осіб

2,02

2,2

2,25

2,3

2,35

2,4

4,0

8

Чисельність зареєстрованих безробітних на кінець року, тис. осіб

0,938

0,915

0,900

0,885

0,870

0,850

0,800

9

Кількість створених постійних робочих місць, тис. одиниць

0,1333

0,1000

0,1000

0,950

0,900

0,800

0,800

10

Кількість створених постійних робочих місць за рахунок малого підприємництва

0,1042

0,850

0,850

0,800

0,850

0,750

0,750

11

Середньомісячна заробітна плата працівників, грн.

653

750

860

1000

1300

1500

4000

12

Загальний обсяг інвестицій в основний капітал за рахунок усіх джерел фінансування у фактичних цінах, млн. грн.

25,2

36,5

39,0

42,0

45,0

47,0

60,0

13

Обсяг іноземних інвестицій, млн. дол.. США

0,56

0,66

0,7

0,76

0,83

0,91

1,20                  

14

Обсяг іноземних інвестицій млн. дол. США у % до попереднього року

73,0

118,0

106,0

109,0

109,0

110,0

108,1

15

Обсяг експорту у % до попереднього року

177,3

101,1

102,1

109,2

110,2

110,2

120,1

16

Обсяг імпорту у % до попереднього року

200,0

103,8

101,8

103,7

103,6

103,4

106,2


Створено : 26/05/2014 • 10:41
Оновлено : 26/05/2014 • 10:41
Категорія : Економіка
Сторінка проглянута 2507 раз


Передпроглядання друку Передпроглядання друку     Версія для друку Версія для друку

 

  Коментарі:  
 


Поки коментарів немає.
Ви можете першим додати коментар!


 

  Голова Буської РДА
 

Шановні відвідувачі!

Ми раді вітати Вас на нашому сайті. Кожен з Вас знайде тут цікаву та корисну інформацію про наш лелечий край та людей, які населяють цю благодатну землю!

  Пошук
 




  Пошук Google
 
Google

Web busk-rda.org.ua
  веб-ресурси
 
Конституція України
Офіційний сайт Президента України
Верховна Рада України
Урядовий портал України
Головне управління державної служби України
Львівська обласна державна адміністрація
Львівська обласна рада
Державний реєстр виборців
ДПС у Львівській області
Гаряча лінія
Проект економічного та соціального розвитку Львівської області
Інвестиційний портал Львівської області
Новини України та світу.УКРІНФОРМ
Ми розвиваємо електронне урядування
Галерея послуг Львівської області
ІНФОРМАЦІЯ для ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ
Запрошуємо талановитих людей реалізувати себе у владі
НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
Офіс реформ. Львівщина
Державна підтримка енергозбереження
Державна служба України<br /> у справах ветеранів війни <br /> та учасників антитерористичної операції
Національна дитяча <br /> гаряча лінія
Безоплатна <br /> правова допомога
Подорожуємо по безвізу
Департамент з питань цивільного захисту
Продовжується набір на військову службу за контрактом до Національної Гвардії України
Національне агенство з питань запобігання корупції
Зміни Одне Життя
  Новини регіону
 
  
^ Вгору ^

м.Буськ вул.Львівська, 2
електронна адреса: busk_rda@ukr.net
                                 тел.(03264) 2-16-92
                                  тел.(03264) 2-18-02
GuppY - http://www.freeguppy.org/    Site powered by GuppY v4.5.12 © 2004-2005 - CeCILL Free License   GuppY - http://www.freeguppy.org/